Blokkenschema

Hier vind je het blokkenschema voor de 3e editie van Wonderfeel – 21, 22 en 23 juli 2017. Op deze pagina vind je altijd het meest actuele overzicht.
 
Tickets bestellen? Dat kan hier!

 

10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00 19:00 20:00 21:00 22:00 23:00 24:00

Wonderfeel Festival Orchestra & Van Baerle Trio

klik voor meer info
Wonderfeel Festival Orchestra & Van Baerle...
Wonderfeel Festival Orchestra & Van Baerle Trio

Beethovens Triple Concerto

Maria Milstein - viool
Gideon den Herder - cello
Hannes Minnaar - piano
Johannes Leertouwer - dirigent

Vorig jaar presenteerde ons huisorkest zich voor het eerst op het podium van Het Veld. En nu al is het Wonderfeel Festival Orchestra met zijn dirigent Johannes Leertouwer de vaste openingsact op Schaep en Burgh. Op de lessenaars Beethovens enige Triple Concerto, waarin gesoleerd wordt door de leden van het Van Baerle Trio, dat zaterdag opnieuw aantreedt met Tsjaikovski.

Powered by Nieuwe Philharmonie Utrecht

Quatuor Arod

klik voor meer info
Quatuor Arod
Quatuor Arod

Haydn op.33 en Mendelssohn op.44

Jordan Victoria - viool
Alexandre Vu - viool
Corentin Apparailly - altviool
Samy Rachid - cello

Het valt niet mee om je als jong en ambitieus strijkkwartet een plek te veroveren te midden van de grote namen. Maar het Franse Quatuor Arod slaagde daarin wonderwel. Ze wonnen in 2016 de eerste prijs in de prestigieuze ARD-Musikwettbewerb, zeg maar de Heilige Graal voor strijkkwartetten, en nu ligt de wereld voor hen open. Gelukkig vonden ze voor Wonderfeel nog net een gaatje in hun agenda, dus grijp je kans!

New Trombone Collective

klik voor meer info
New Trombone Collective
New Trombone Collective

Brandt Attema, Mark Boonstra - bastrombone
Remko de Jager, Koen Kaptijn, Sebastiaan Kemner, Jörgen van Rijen, Alexander Verbeek, Pierre Volders, Jeffrey Kant - tenortrombone

Voor Wonderfeel trekt het New Trombone Collective alles uit de kast in een spectaculair programma met muziek van Daniel Schnyder (Bach op latin rhythms!) en Scarlatti, gospelmuziek en werk van Murray Schäfer. Deze Canadees schrijft intrigerende muziek om in de natuur te spelen, zich met de natuur te vermengen én om de natuur te redden. Helemaal Wonderfeel dus!

Nederlandse Bachvereniging

klik voor meer info
Nederlandse Bachvereniging
Nederlandse Bachvereniging

Vivaldi’s Vier jaargetijden

Shunske Sato - barokviool

Alsof je je echt koestert in de lentezon, puft in de zomer, huivert in de herfst en klappertandt in de winter – die sensaties zijn onvermijdelijk als je luistert naar De vier jaargetijden. Barokcomponist Vivaldi liet in dit beroemdste aller vioolconcerten niets na om de seizoenen treffend te portretteren. Shunske Sato, de onvolprezen concertmeester van de Nederlandse Bachvereniging, geeft op dit virtuoze stuk zijn eigen visie.

Joep Beving

klik voor meer info
Joep Beving
Joep Beving

Prehension

Joep Beving - piano

Een optreden in DWDD is geheid het begin van de gang naar de top, maar pianist Joep Beving had die op eigen al kracht bereikt. Zijn in 2015 uitgebrachte album Solipsism met eigen composities was op Spotify al 6 miljoen keer beluisterd, en is inmiddels de 60 miljoen gepasseerd. De boomlange, mateloos populaire pianist speelt uit zijn gloednieuwe album Prehension: dromerig, filmisch, het midden houdend tussen Satie, Glass en een vleugje Amélie.

FUSE & Kinan Azmeh

klik voor meer info
FUSE & Kinan Azmeh
FUSE & Kinan Azmeh

November 22

Kinan Azmeh - klarinet
Tobias Nijboer - contrabas
Mascha van Nieuwkerk - cello
Julia Philippens - viool
Daniel van Dalen - percussie
Emma van der Schalie - viool
Adriaan Breunis - altviool

Fuse is eigenlijk niet meer weg te denken op Wonderfeel. In hun veelzijdige kielzog verschijnt dit keer de Amerikaans/Syrische klarinettist Kinan Azmeh, die furore maakte in het befaamde Silkroad Project van cellist Yo-Yo Ma. Ook op Podium Witteman verraste hij met FUSE in zijn weemoedige November 22. Op Facebook schreef iemand daarover raak: ‘’k word er een beetje eenzaam gelukkig van.’

De Meezingbende

klik voor meer info
De Meezingbende
De Meezingbende

Kun je niet zingen, zing dan mee! Dat is het motto van De Meezingbende. Al meer dan 15 jaar organiseren zij de legendarische meezingavonden in Café ’t Monumentje in de Amsterdamse Jordaan. Op Wonderfeel voorzien ze het kampvuur van gepaste muzikale begeleiding met klassiek geworden Hollandse liedjes.

9x13

klik voor meer info
9x13
9x13

Trance

Anton van Houten, Joost Geevers - trombone
Arne Visser - tuba
Emeline Dessi - fluit
Daan van Koppen, Ilse Bies - saxofoon
Arthur Kerklaan - trompet
Wim van den Haak - hoorn
Laura Trompetter, Jeroen Geevers - slagwerk

Erik van der Horst - regie
Pim Veulings - choreografie
Peter de Bruin - slagwerkinstallatie
Peggy Heering-de Windt - kleding

Neo-fanfare 9x13, dé hit van Wonderfeel 2016, keert terug met hun gloednieuwe voorstelling Trance. In een poging om het miserabele leven van de wastelands te vergeten, zetten de musici, slagwerk voorop, een bijzondere reis naar hoger sferen in gang. Een mobiele, op Mad Max geïnspireerde strijdwagen vol tribale elementen, traditioneel slagwerk en junkpercussie helpt daarbij. Trance is badass, smooth en donker, vol absurdisme.

Ralph van Raat

klik voor meer info
Ralph van Raat
Ralph van Raat

Radiohead

Ralph van Raat - piano

Ralph van Raat waagt zich aan de ‘klassieke popmuziek’ van Radiohead in de sublieme arrangementen van de Amerikaan Christopher O’Riley. Ontdaan van divers instrumentarium, versterkers en effecten blijven de Radiohead-songs in hun meest uitgeklede vorm over. En wat blijkt: de nummers passen wonderbaarlijk goed in de tradities van de romantische en de impressionistische muziek.

Scordatura: The Partch Project

klik voor meer info
Scordatura: The Partch Project
Scordatura: The Partch Project

The Partch Project

Reinier van Houdt - Chromelodeon/keyboard, Bass Marimba/keyboard
Lucas van Helsdingen - Tin Oboe, hobo, Indian drum, basklarinet
Lucia Mense - Fluiten, Mazda Marimba
Samuel Vriezen - Kithara I, Flexatone
Alfrun Schmid - voice, Harmonic Canon/Zither
Elisabeth Smalt - viola, Adapted Viola, Diamond Marimba

Alfrun Schmid - stem
Elisabeth Smalt - altviool
Reinier van Houdt - keyboard
Lucas van Helsdingen - basklarinet

Met alleen het traditionele westerse twaalftoonsysteem kon de jonge, rebelse Amerikaan Harry Partch (1901-1974) zich niet volledig uitdrukken. Daarom creëerde hij nieuwe instrumenten met wonderbaarlijke stemmingen. Nu is er sprake van een ware ‘Partch-revival’. Scordatura speelt vroeg werk van Partch op replica’s van de originele instrumenten, en miniaturen van Nederlanders geïnspireerd op de Li Po Songs van de componist.

Marcin Masecki

klik voor meer info
Marcin Masecki
Marcin Masecki

Scarlatti-deconstructie

Marcin Masecki - piano

Het enfant terrible van de Poolse jazz wordt hij genoemd, deze uiterst creatieve en originele musicus die wortelt in de klassieke muziek. Het eerste concert van Marcin Masecki (1982) op Wonderfeel is gewijd aan zijn deconstructies van de befaamde sonates van Domenico Scarlatti, die hij door en door kent. Masecki’s aanpak leidt vaak tot verhitte discussies, maar het resultaat is uiterst verfrissend.

Nik Bärtsch

klik voor meer info
Nik Bärtsch
Nik Bärtsch

Ritual Groove Music

Nik Bärtsch - piano
Sha - basklarinet
Kaspar Rast - drums
Nicolas Stocker - percussie

‘The scientist of groove’, zo wordt componist en pianist Nik Bärtsch uit Zürich wel genoemd. Samen met zijn kwartet Mobile heeft hij de laatste decennia een heel eigen klankuniversum gecreëerd met groovende ritmes, minimal music, verrassende wendingen en gedurfde combinaties. Muziek die obsessief voortbeweegt en onder je huid kruipt. Met invloeden uit funk, hedendaags klassiek en Japanse rituelen.

Creative Performance Lab

klik voor meer info
Creative Performance Lab
Creative Performance Lab

Welcome. Now get out.

Matia Varela - trombone
n.n. - spel (hulpverlener)
Bartolomeo Audisio - fluit
Maartje Booden - soundscapes, video en blokfluit
Pierre Delignies - piano
Clemens Lots - drums en spel (ondervrager)
Giuseppe Campisi - bas en spel (immigrant)

Arnoud Noordegraaf - artistiek leider
Jaco Benckhuijsen - begeleider conceptontwikkeling
Virág Dezso - begeleider stage presence

Het is een van de grootste vragen van onze tijd: wat is ons thuis, en wie laten we daar binnen? Mensen die naar ons continent komen, krijgen te maken met een bizar mengsel van hulpvaardigheid en wantrouwen. Via muziek, video, acteerwerk en soundscapes laten conservatoriumstudenten van het Creative Performance Lab het publiek de dubbelzinnigheid van onze houding ten opzichte van immigranten aan den lijve ondervinden.

Het Creative Performance Lab van het Conservatorium van Amsterdam is een tweejarige masteropleiding waarin speciaal daarvoor geselecteerde studenten worden opgeleid tot het ontwikkelen van vernieuwende, creatieve concertvormen.

Windsor Consort

klik voor meer info
Windsor Consort
Windsor Consort

love affairs 

Monica Monteiro - sopraan
Victoria Cassano - mezzosopraan
William Knight - countertenor
João Moreira - tenor
Andrew Hopper - bas

Ieder jaar vragen de goden om een maagdenoffer als boetedoening voor een oud kwaad. Alleen het huwelijk tussen twee godenkinderen kan hier een eind aan maken. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. Want de een die wil de ander, maar de ander wil die ene niet… Guarini beschreef in Il Pastor Fido (1590) de perikelen tussen Amarilli, Silvio en vele anderen, die daarna verklankt werden door Monteverdi, Marenzio, Gastoldi – én in een hedendaagse versie door ensemblelid William Knight.

Tomoko Mukaiyama

klik voor meer info
Tomoko Mukaiyama
Tomoko Mukaiyama

Performance

Tomoko Mukaiyama - performance
Frank van der Weij - sounddesign

Het werk van de Japans-Nederlandse pianiste Tomoko Mukaiyama is wat je noemt onconventioneel: terwijl ze de grenzen tussen het publiek en zichzelf laat vervagen, verkent ze de relatie tussen de verschillende kunstvormen en de hedendaagse muziek. Vaak zoekt ze daarbij de confrontatie, maar altijd is haar performance geworteld in de universele, aansprekende thema’s die ons mensen met elkaar verbinden.

Jörgen van Rijen

klik voor meer info
Jörgen van Rijen
Jörgen van Rijen

SLIPSTREAM

Jörgen van Rijen - trombone
Thomas Beijer - piano

Trombonisten zijn niet gezegend met veel solorepertoire. Daarom benadert Jörgen van Rijen zelf potentiële componisten, zoals Florian Magnus Maier. Hij schreef Slipstream voor trombone en loopstation, een opnameapparaat waarmee je jezelf kunt uitbouwen tot een heel ensemble. Maar het arrangeren van mooie stukken kan natuurlijk ook, zoals Stravinsky’s Pulcinella en Fratres van Arvo Pärt, een bewerking waarvoor Jörgen van Rijen lof kreeg toegezwaaid van de componist zelf.

Menschen-Worte

klik voor meer info
Menschen-Worte
Menschen-Worte

Hans Arp theatraal

Antje Lohse - mezzosopraan
Marieke Franssen - fluit
Miriam Overlach - harp
Jelte van Andel - contrabas
Astrid Kruisselbrink - compositie

Marc Pantus - regisseur

Soms huichelachtig, soms lachwekkend, soms ontroerend… in de voorstelling Menschen-Worte, gebaseerd op werk van beeldend kunstenaar en dichter Hans Arp (1886-1966), wordt het absurde van het menselijk bestaan gevierd. Woorden worden klank en klankkleur, en musici personages die de confrontatie aangaan met het publiek. Een intieme, Nederlands-Duitse voorstelling, vol Wortspässe.

Co-productie met Kröller-Möller Museum voor '100 jaar De Stijl’. 

Nora Fischer

klik voor meer info
Nora Fischer
Nora Fischer

HUSH

Nora Fischer - zang
Marnix Dorrestein - gitaar

Nora Fischer realiseert in Hush een lang gekoesterde droom: oude muziek (Monteverdi, Purcell, Dowland e.a.) verklanken in het nu. Gitarist Marnix Dorrestein, alias IX, bleek de perfecte partner in crime om deze prachtige liederen terug te brengen tot hun meest elementaire vorm. Met twee stemmen en een elektrische gitaar geeft het duo hun fantasie alle ruimte: groovy, powerful, vrij of hartverscheurend zacht.

Het strijkkwartet van meneer Sax (6+)

klik voor meer info
Het strijkkwartet van meneer Sax (6+)
Het strijkkwartet van meneer Sax (6+)

Ebonit Saxofoon Kwartet

Simone Müller - sopraansaxofoon
Dineke Nauta - altsaxofoon
Johannes Pfeuffer - tenorsaxofoon
Paulina Marta Kulesza - baritonsaxofoon

Vandaag gaan we marcheren als een echte fanfare! Dat klinkt feestelijk, maar hoe klinkt het als de fanfare moe is, en geen zin meer heeft om door de straat te marcheren? Of als er een meisje uit de fanfare een liefdesbrief krijgt, en de anderen jaloers zijn? In Het strijkkwartet van Meneer Sax speelt een fanfare op het pleintje waar Meneer Sax woont. Wie dat is, merken Johannes, Dineke, Paulina en Simone pas als de deur van zijn geheimzinnige huisje eindelijk open gaat.

Het strijkkwartet van Meneer Sax is een theatraal concert voor iedereen vanaf 6 jaar, met de blazers van het sprankelende Ebonit Saxofoonkwartet. Regisseur Jochem Stavenuiter (mimetheatergroep Bambie) maakt er een meeslepende optocht van, met veel humor. Met muziek van o.a. Ligeti, Ravel, Bach en Rossini.

Saskia Coolen

klik voor meer info
Saskia Coolen
Saskia Coolen

Improvisatie vroeger en nu

Saskia Coolen - blokfluiten

Saskia Coolen is een van de meest veelzijdige blokfluitisten van dit moment. Van de sopranino tot de grootbas en van de saltarello tot experimentele muziek, alles is bij haar in goede handen. Maar voor improvisatie heeft ze een speciaal zintuig. Oeroude vormen als diminutie en passacaglia inspireerden haar tot een eigen, fantasierijke en aanstekelijke improvisatiestijl die toepasbaar is op muziek van alle tijden.

Nawras Altaky

klik voor meer info
Nawras Altaky
Nawras Altaky

Arabische traditionals, jazz en pop

Nawras Altaky - u’d en zang

Nawras Altaky, geboren in Al Swida'a in het zuiden van Syrië, kwam twee jaar geleden als 21-jarige naar Nederland. Meteen trok hij de aandacht met zijn subtiele zang en u’d-spel, wat hem vorig jaar al in Le Guess Who? deed belanden. Nu is hij behalve als solist ook actief in verschillende groepen en vertolkt hij een breed scala aan Arabische muziekstijlen: van klassiek en jazz tot folklore en traditionals uit zijn vaderland.

NMF jong talent

klik voor meer info
NMF jong talent
NMF jong talent

Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds ondersteunt zo’n vierhonderd Nederlandse musici door hen een topinstrument of een strijkstok te lenen. Onder hen veelbelovend jong talent: Wonderfeel geeft hen de kans van zich – en hun prachtinstrument – te laten horen.

Masumi Nagasawa

klik voor meer info
Masumi Nagasawa
Masumi Nagasawa

Van Marie Antoinette tot Napoleon

Masumi Nagasawa - harp

Harpen zijn er in veel soorten en maten, en Masumi Nagasawa bespeelt ze allemaal. Na haar cum laude afstuderen en de Prix d’Excellence soleert ze over de hele wereld met haar historische en moderne instrumenten. Op Wonderfeel klinken nu werken van Naderman, Petrini en Spohr uit de bloeiperiode van de enkelpedaalharp – het licht besnaarde, ietwat melancholieke instrument waar Marie-Antoinette zelve zo dol op was.

Finalist Koningin Elizabethwedstrijd

klik voor meer info
Finalist Koningin Elizabethwedstrijd
Finalist Koningin Elizabethwedstrijd

Verrassing!

Voor het eerst in zijn ruim 80-jarig bestaan is de prestigieuze internationale Koningin Elisabeth Wedstrijd in België in mei gewijd aan de cello. Wonderfeel presenteert in SOLO de nog onbekende winnaar of zijn runner-up. Wie het ook wordt: kersvers cellotalent gegarandeerd!

Iris van Nuland & Andrea Vasi

klik voor meer info
Iris van Nuland & Andrea Vasi
Iris van Nuland & Andrea Vasi

Lets dance

Iris van Nuland - viool
Andrea Vasi - piano

Leeftijd: 15 jaar, hobby: trampolinespringen, ambitie: violist worden. Dat laatste zal voor Iris van Nuland zeker goed komen: ze won de Concertgebouw Talentenjacht en het Prinses Christina Concours, en vorig jaar ook Superkids van RTL 4. In het Weeshuis speelt ze nu superhits: de Roemeense volksdansen van Bartók, de Danse Macabre van Sains-Saëns en de virtuoze Czardas van Monti. Let’s dance!

Trio d'Encore

klik voor meer info
Trio d'Encore
Trio d'Encore

De toegift
Caspar Vos - piano
Koen Stapert - viool
Marcus van den Munckhof - cello

Wat is vaak het hoogtepunt van een concert? De toegift. Bravo roepen en stug doorklappen zijn beproefde manieren om die evergreens, hits en onsterfelijke melodieën opgediend te krijgen. Jammer alleen dat je er een heel concert voor moet uitzitten. Dat het anders kan bewijst Trio d’ Encore, dat principieel uitsluitend toegiften speelt. Save the best for the last? Onzin. Het Weeshuis opent er dit jaar gewoon mee.

Amstel Quartet & Pascal Meyer

klik voor meer info
Amstel Quartet & Pascal Meyer
Amstel Quartet & Pascal Meyer

Glass on the Roof

Remco Jak - sopraan saxofoon
Olivier Sliepen - altsaxofoon
Bas Apswoude - tenorsaxofoon
Harry Cherrin – baritonsaxofoon
Pascal Meyer - toetsen

‘Steve Reich zei ooit: “Op een dag speelt iedereen onze muziek.” Ik zei: “Dat kan niet waar zijn. Wij spelen in lofts en galeries.” Maar Steve kreeg gelijk,’ aldus de nu 80-jarige Philip Glass. En inderdaad: minimal is omnipresent in lofts, galeries én concertzalen. Plus onze Weeshuistent, waar het Amstel Quartet en toetsenist Pascal Meyer vandaag de grootmeester eren met filmmuziek uit Mishima en The Hours.

Café des chansons

klik voor meer info
Café des chansons
Café des chansons

Barbara, Gainsbourg, Piaf

Charlotte Haesen - zang
Robert Lis - viool
Tessa Badenhoop - viool
Odile Torenbeek - altviool
Anjali Tanna - cello

Op een dag toog altvioliste Odile Torenbeek naar de markt voor een punt appeltaart, maar keerde terug met Charlotte Haesen. Deze Belgische studeerde jazz in Amsterdam, maar zong op de markt chansons ‘uit heimwee naar de Franse taal’. Odile viel als een blok voor haar performance, formeerde een strijkkwartet, belde de beste arrangeurs van het land, et voila: chansons zoals je ze in geen tijden meer gehoord hebt. Daar durven we een goede appeltaart om te verwedden.

Nederlandse Bachvereniging

klik voor meer info
Nederlandse Bachvereniging
Nederlandse Bachvereniging

JSB

Barokorkest o.l.v. Shunske Sato

De Bachvereniging doet haar naam eer aan en brengt in het Weeshuis enkele van de allergrootste hits van JSB. Allereerst het Derde Brandenburgse Concert: pakkende melodieën, stuwende ritmes, prachtige vioolpartijen. En vervolgens, jawel, de moeder aller tranentrekkers: de Air uit Bachs derde orkestsuite. Als de klassieke muziek een Top 40 had, dan stond deze hoog, héél hoog. Gegarandeerd een brok in je keel.

Poppenkast

klik voor meer info
Poppenkast
Poppenkast

Slapstick uit de kast

‘Poppenkast is slapstick,’ zegt Egon Adel, vaste bespeler van de Poppenkast op de Dam. Speciaal voor Wonderfeel maakte hij een voorstelling in de traditie van dit eeuwenoude volkstheater, waarin de immer luie Jan Klaassen, de eeuwig mopperende Katrijn en de onvermijdelijke slechterik als altijd de show stelen. Tijdens Wonderfeel speelt Egon in De Schuur, maar hij is met zijn handpoppenkast ook op het terrein te vinden. Voor jong én oud.

MUZIEKDOC

klik voor meer info
MUZIEKDOC
MUZIEKDOC

Meer informatie over de geselecteerde muziekdocs volgt spoedig.

Flessenpost: Erik Bosgraaf

klik voor meer info
Flessenpost: Erik Bosgraaf
Flessenpost: Erik Bosgraaf

Erik Bosgraaf

Erik Bosgraaf wordt algemeen beschouwd als een van ’s werelds beste blokfluitisten. De opname van Jacob van Eycks Der Fluyten Lust-hof bewerkstelligde zijn internationale doorbraak en sindsdien vertolkt hij op de wereldpodia de meest uiteenlopende muziek. Rond de 100 composities werden al voor hem geschreven, maar ook het spelen van jazzimprovisaties en filmmuziek behoren tot zijn favoriete bezigheden. Het hokjesdenken is hem dus vreemd, wat leidde tot zijn Flessenpostkwestie: Wat maakt muziek moeilijk om te begrijpen? En wat valt er eigenlijk te begrijpen aan muziek?

Flessenpost: Albert Edelman

klik voor meer info
Flessenpost: Albert Edelman
Flessenpost: Albert Edelman

Albert Edelman

Albert Edelman is artistiek coördinator bij het Concertgebouw Brugge, België. Eerder werkte hij het Festival Oude Muziek Utrecht, als vertaler en als klassiek zanger en ambieert stiekem een bestaan als professioneel reiziger. Zijn fascinatie voor de wereld van de podiumkunsten leidde tot de Flessenpostvraag: Is het artiestendom eigenlijk wel meer dan een vorm van intensieve talententeelt? Hoe komt een artiest op dat podium? En waarom eigenlijk? Tijd voor een andere blik achter de schermen!

Lars & Lucy

klik voor meer info
Lars & Lucy
Lars & Lucy

Lars Dietrich - saxofoon

Het duo Lars & Lucy wordt gevormd door saxofonist Lars Dietrich en ‘Artificial Intelligence’ Lucy. Zij verschijnt in de vorm van een anime zangeres die in staat is te communiceren met haar maker Lars. Met behulp van akoestisch en elektronisch instrumentarium verkennen zij een vrijwel onontdekt landschap: de muzikale interactie tussen robot en mens. Maar wie nu eigenlijk wie aanstuurt…?

MUZIEKDOC

klik voor meer info
MUZIEKDOC
MUZIEKDOC

Meer informatie over de geselecteerde muziekdocs volgt spoedig.

Knutselen met Jorinde Verweij

klik voor meer info
Knutselen met Jorinde Verweij
Knutselen met Jorinde Verweij

Poppenkast

klik voor meer info
Poppenkast
Poppenkast

Poppenkast op de Dam

Legendarisch vermaak met niemand minder dan Jan Klaassen, de bekendste poppenkastpop van Nederland. Op zijn vaste plekkie voor het Koninklijk Paleis op de Dam weet hij zich al meer dan 120 jaar uit lastige situaties te redden. Zal hem dat op het Wonderfeel festival ook lukken? Eén ding is zeker, de kinderen zullen alles uit de kast moeten halen om hem te helpen!

Het Veld is in de open lucht en kan de meeste bezoekers herbergen. Hier wordt een dwarsdoorsnede van programmering gepresenteerd waaronder muziekvoorstellingen voor kinderen.
In de tent White Label onderzoeken we de rekbaarheid van het begrip ‘klassieke’ muziek. Van minimal tot jazz; alles komt voorbij, maar dan net even anders.
Op dit podium worden onbekende werken in allerlei bezettingen uitgevoerd.
De naam zegt het al: in deze tent treden alleen solisten op, variërend van piano, cello, fagot, slagwerk en viool.
Hier staan de kaskrakers uit het klassieke repertoire centraal, van Mozarts Turkse Mars tot aan de Vier Jaargetijden, van Canto Ostinato tot aan operette.
In de schuur (letterlijk een schuur) worden lezingen gehouden. Veelzijdigheid, enthousiasme en vrijheid vormen een rode draad bij de sprekers op Wonderfeel. In samenwerking met IDFA worden op dit podium ook muziekdocumentaires vertoond.
In ‘Het Dorp’ is er een doorlopend kinderprogramma. Zo kunnen kinderen broodjes bakken boven het kampvuur, met een schepnetje waterbeestjes vangen en over het blote-voeten-pad hun gevoelige tenen testen. Onder begeleiding van ontwerper en meubelmaker Jorinde Verweij kunnen ze zelf muziekinstrumenten knutselen en natuurlijk uitproberen.